lørdag den 11. maj 2013

Perler, perler, perler........


Der er kommet ny beboer, her på Østerlund.
En fin, omend noget højlydt, Perlehøne.......Pearleen.
Tidligere ejer satte ikke helt pris på hendes søde kald...... slet ikke kl 5 om morgenen, så nu bor hun her.

Er hun ikke fin ?


Man kan ikke rigtig fornemme hendes farve på fotoet, da det er regnvejr idag, men farven er Royal Purple. Vi har ikke andre i den farve, så hun er nem, at få øje på.


Jeg har længe snakket om, at lave nogle redekasser/ redeskjul til Perlene, men eftersom der har været så travlt her, med at gøre klar til fårene som snart flytter ind, er det ikke blevet til noget.

De lægger pænt mange æg hver dag nu, så jeg gik i gang på egen hånd i går og her er resultatet!
Man kan vist godt se, at jeg ikke er tømrer, men jeg er sikker på, at de nok skal fungerer efter hensigten, når lige Perlerne er kommet over den første skræk.

Det er nogle sjove dyr, som bare ikke er vild med noget nyt......overhovedet!
Var ved at skræmme livet af dem, da jeg havde en spand med ind til dem. Det var bare alt, alt for farligt!!




Laurberg-kreation!!



Nå, men redeskjul eller ej.... de Perler skal nok selv bestemme, hvor de lægger deres æg, så dette var synet der mødte mig idag.
Ved ikke om billedet viser det, men det er IKKE i deres nye "fine" redeskjul!!




Fin lille samling


2 kommentarer:

  1. Skønne perler Sanne.... og med sin egen vilje :-)
    Ja, så er de jo ikke så meget forskellige fra de andre dyr I har på farmen :-)
    Vi glæder os til at hilse på den lilla Perle.. og fårene.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  2. Ja, fårene kommer i overmorgen, så det glæder vi os til!!
    Det er jo noget af en udvidelse af farmen :-D

    SvarSlet