mandag den 29. april 2013

Oopsies

Jeg har længe haft lyst til, at prøve at lave Oopsies.
Jeg så dem første gang for efterhånden længe siden, men havde endnu ikke prøvet dem.
Oprindelig bliver de lavet med æg og flødeost, men eftersom jeg faldt over en amerikansk opskrift, hvori der stod, at man kunne bruge tyk yoghurt, tænkte jeg straks.............SKYR!!

Det skulle bare PRØVES!!

Oopsierne betegnes lidt som mel-frit brød, selv om det jo ikke som sådan smager som brød.
Varme smager de mest af alt som en luftig omelet.
Jeg har endnu ikke smagt dem kolde, men der tror jeg smager bliver mere ala brød.
De bruges vist af mange i disse low-carb tider.

Her er Oopsierne klar til at komme i ovnen



 Det færdige resultat......... de ser da lækre ud ......... og de dufter bestemt også dejligt.






Hov........ Hr. Andersen kom lige forbi!




Opskriften på 6 Oopsier :

100g skyr
3 æg
1/2 tsk. salt
1 tsk. bagepulver
1 spsk. loppefrøskaller

Æggene deles og hviderne pisket stift med saltet.
Blommerne blandes med skyr og bagepulver. Heri tilsættes Loppefrøskallerne
Lad det stå og trække lidt, så frøskallerne opsuger noget af væsken...bare en minuts tid.
Vend hviderne heri.

Nu er det klar til at komme på en bageplade.
Portionen passer til 6 store Oopsies.
Jeg har drysset dem med lidt birkes...andet kan også bruges f.eks. sesam eller nigellafrø

Ca. 25 min. ved 130 g varmluft.
Velbekommen..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar