torsdag den 18. april 2013

Hvalpetænder.

Timmy, vores langhåret Collie er nu 5 mdr. og han smider hans tænder hurtigere end jeg kan følge med.
Jeg ville være sikker på hans nederste hjørnetænder kom rigtigt ud, da de nye var godt på vej.
Checkede og checkede og indenfor en 1/2 time var de væk..og jeg kunne selvfølgelig ikke finde dem.

Lige nu er det de øverste hjørnetænder, han er ved, at tabe.
De fine nye tænder er igen på vej, så han ser ærlig talt lidt sjov ud.



Håber de gamle snart falder ud..og der er plads til de store bisser!!


Gamle Frida håber, at hun ikke behøver være hans bidedyr længere, når han har skiftet tænderne.

For at aflede hans opmærksomhed en smule.....og hjælpe Frida, har jeg fundet en på nettet, som laver nogle fine træktov med kaninpels.
Dvs. hun laver dem nu også uden. Faktisk i alle mulige versioner.
Man kan selv bestemme hvilke farver, den skal være og sådan en bestilte jeg til Timmy.
Gul er jo ikke lige min yndlingsfarve, men eftersom det passede ret godt sammen med bolden, så blev det sådan.




Den ender nu nok med, at skulle bruges til hundetræningen.
Vi skal arbejde med "belønnning med genstand". Noget jeg aldrig har formået, at få mine hunde til at se var en god idé.
"NEJ TAK", siger de...en godbid er at foretrække.
Men nu vil jeg i hvert tilfælde prøve om ikke jeg kan få Timmy med på ideen. Han er i hvert tilfælde utrolig glad for hans legetøj, så det er da ikke helt utænkelig.
Så må jeg bare få støvet legebarnet af...og komme igang.!


Sidst et foto af den flotte pilefletskurv, jeg på et tidspunkt købte til Victor.
Alle mente, jeg skulle gemme den væk for den ville ikke holde længe med en hvalp i huset.
Jeg var endda af samme mening.
Men vi gav Timmy en chance og se engang.... Nu er han 5 mdr og den er stadig lige så hel, som da vi købte den!!
Who's a goooood boy ??



Timmy viser her stolt, at han altså godt kunne lade den flotte ..og dyre pileflets-kurv være
 SELV OM HAN SKIFTER TÆNDER!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar